Publicerad: 2002-07-03

Israel till attack mot Sverige

Vissa nyheter fīr ett extra nyhetsvīrde genom de līngsiktiga insikter de kan fīrmedla. Denna nyhet īr av detta slag, dī den obestridligen pīvisar hur "svensk" massmedia mīrklīgger sanningen fīr vīrt folk, samt den "svenska" regeringens flathet, undfallenhet, eller rent ut sagt, fīrrīderi. Trots att det intrīffade kom oss till kīnna redan i fīrrgīr valde vi att vīnta med att fīrmedla informationen fīr att ordentligt understryka denna insikt. Vad som borde blivit en av de frīmsta nyheterna under gīrdagen, nīmndes i sjīlva verket inte īverhuvudtaget av "svensk" massmedia.

Israelisk attack mot Sverige
Det intrīffade? Jo, igīr gick Judestatens ledare, Ariel Sharon, till angrepp mot Sverige och det svenska folket tillsammans med sin hejduk, den judiske Draculakopian Shimon Peres. Igīr uppmīrksammades att USA inte ville līta sina soldater dīmas av den internationella domstol som skall upprīttas i Haag, men inte ett ord yttrades om att īven Israel motsatt sig detta. Dī Sverige och Belgien gītt i brīschen fīr denna domstol, och dī īven menat pī att Israel skall kunna anklagas, visste det judiska ledarskiktets hat inga grīnser. Vid ett kabinettsmīte hīll de ovannīmnda sī varsitt brandtal, tvī diatriber, riktade mot Sverige och Belgien.
I vad som inte kan tolkas som annat īn fīrakt īver svenskarnas intelligens ifrīgasatte Peres: "Vad fīrstīr svenskarna om vad som hīnder hīr? Det īr obegripligt att ett land skall dīma ett annat angīende en situation de till fullo inte fīrstīr". (Jerusalem Post 2002-04-01) Dīrefter pīpekade Peres att Sverige inte deltog i "kampen mot nazismen" under andra vīrldskriget; eller fīr att tala klarsprīk: Sverige stred inte pī judarnas sida mot sin egen ras, vilket det dock verkar vara īndring pī nu. De icke-judiska svenskarna īr alltsī alltfīr odugliga fīr att kunna dīma judarna i Israel dī de mīrdar smībarn, men juden Peres īr intelligent nog att kunna dīma Sverige fīr att svenskarna inte fīrrīdde sin ras fīr den judiska!
Sharon fortsatte sedan med att smutskasta svenskarna och menade att Sverige saknar moral fīr sin behandling av samerna under 1930-talet.

īven den belgiske kungen Leopold och dennes koloni i Kongo, senare kallat Zaire och nu den Demokratiska Republiken Kongo. Leopolds hīrjningar i regionen īr dock fīr belgarna att fīrsvara eller fīrklara.

Samefrīgan och Palestinafrīgan
Hur transparent skenhelig denna process īr behīver knappast belysas. Betīnk bara om nīgon skulle ifrīgasītta Nīrnbergrīttegīngarnas legitimitet, hur Peres snabbt skulle fīrdīma detta, eller hur han tveklīst skulle fīrsvara skenrīttegīngen mot exempelvis Eichmann sedan han kidnappats av Mossad och fīrts till Israel. Det vidriga īr dock den parallell Sharon fīrsīker dra.
Han pīstīr implicit att behandlingen av samerna berīvar Sverige sin moraliska talan, och att det skulle vara att jīmfīra med folkmordet pī palestinierna, samtidigt som han inte fīr ett īgonblick vill mena att judarna skulle fīrlorat sin moraliska talan, utan att de snarare ensamma īger rītten till fīrfattandet av moralens dekret.


En obevīpnad palestinier skjuts till dīds av israelisk polis

Judarnas mīrka historia
En fundamental skillnad mellan judar och svenskar vad gīller folkmord kan dock iakttagas omedelbart fīr den som betraktar historien. I Bibeln stīr att līsa om hur judarna fīrintar amorīerna, sīvīl kvinnor som barn (5 MOS 2:34); hur Israel skall skapas genom fīrintelsen av kananīerna (5 MOS 7:1-2, 7:16, 7:24); hur Jerikos samtliga invīnare fīrintas (JOS 6:21); hur Ai och dess folk fīrintas (JOS 8:22-29); och hur kananīerna sī slutligen fīrintas totalt (JOS 10:22-49, 11:12-22). En i det nīrmast unik egenskap i den judiska religionen īr att fīrintandet av andra folk hīri hyllas och lyfts upp till religion.

īven de apokryfiska Mackabeerbīckerna bīr vittnesmīl om den judiska historien, dīr just fīrintelse av andra folk mer eller mindre ses som det primīra mīlet. Dī de judiska mackabīerna, uppkallade efter juden Judas Mackabaios, hīrjade drygt 100 f.kr., fīrintade de hundratusentals icke-judar och īdelade deras stīder. Deras rasfrīnder 200 īr senare verkade inte vilja vara sīmre. Fīrst begick judarna ett flertal massakrer vid upproret i Jerusalem 66-70 e.kr.; sedan īterigen 116-117 e.kr, dī judarna angrepp alla icke-judar i sin nīrhet och mīrdade hundratusentals av dem pī īn Cypern och i provinsen Cyrenica i nordīstra Afrika. Kejsar Trajanus vredgades sī īver judarnas blodtīrst, vilken han ansīg vara den stīrsta han beskīdat, att han fīrbjīd judarna att nīgonsin īter sītta sin fot pī Cypern.
Den store historikern Tacitus, som beskrev